Tort z bitą śmietaną i musem truskawkowym



To mój pierwszy tort na moje urodziny :)


Biszkopt :
  • 6 jaj
  • 6 łyżek mąki
  • 6 łyżek cukru

    Mój biszkopt nie był wysoki, w oryginalnej wersji było 1,5 szklanki mąki i szklanka cukru.
Białka ubić na sztywno. Żółtka ubić z cukrem i dodać do białek. Na koniec wsypać przesianą mąkę i powoli wymieszać łyżką do połączenia składników. Nie miksować. Przelać do tortownicy. Piec w temperaturze 180 C 20 do 30 min.


Mus truskawkowy :
  • 0,5 kg truskawek
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 galaretka truskawkowa + 2 łyżeczki żelatyny
Galaretkę rozpuścić w 3/4 szklanki wody , dodać żelatynę i przestudzić. Truskawki zmiksować z cukrem i wymieszać z galaretką. Wstawić do lodówki i jak zaczyna gęstnieć nakładać na tort.

Krem :
  • 500 ml śmietany 36 %
  • 2-3 łyżeczki cukru pudru
  • 2 szt. smietanfix
  • cukier waniliowy
Połowę śmietany ubić , dodać 1 smietafix i połowę cukru waniliowego. 


Biszkopt przekroić na 3 równe części. W oryginalnej wersji tort był przekładany na przemian raz musem, raz śmietaną. Ja przełożyłam dwoma jednocześnie , tylko trzeba pamiętać , że najpierw nakładać śmietanę a na to mus. Ja początkowo zrobiłam odwrotnie i potem ciężko mi było na tym rozsmarować śmietanę. Piętro wyżej było już ok. :).  Przełożony biszkopt wstawić do lodówki na ok. 2 godziny. Pozostałą śmietanę ubić jak wcześniej i posmarować wierzch i boki tortu. Udekorować wg uznania. Moi goście jedli ze smakiem i prosili o dokładkę, więc chyba był niezły jak na pierwszy raz :)




Za wiele nie zostało, ale udało mi się jeszcze zrobić zdjęcie przekroju :)





Komentarze

Popularne posty