Tort Walentynkowy



A to Tort Walentynkowy dla mojego Walentego ...;). Początkowo chciałam żeby był czerwony, ale za późno było na szukanie barwnika spożywczego w sklepach. Przeczytałam gdzieś w internecie, że można dodać kisiel i tak zrobiłam. Czerwonego biszkoptu nie uzyskałam, ale za to wyszedł piękny różowy , słodki kolor :). W połączeniu z kremem wyglądał zabójczo... :) i tak też smakował ...;)

Składniki :

Krem :
  • 250 g serka mascarpone
  • 400 g śmietany kremówki 30 lub 36 %
  • 1/3 szklanki cukru pudru 
  • woda z cytryną do nasączenia biszkoptu 
  • szczypta soli
Śmietanę ubić ze szczyptą soli, pod koniec ubijania wsypać cukier. Następnie dodawać po łyżce sera i mieszać mikserem na gładką masę.

Biszkopt: 

Cały czas próbuję przepisy na biszkopt, ten jest nawet niezły.
  • 5 jaj
  • 3 kisiele truskawkowe lub wiśniowe
  • 3/4 mąki pszennej
  • 2/3 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • woda z cytryną do nasączenia biszkoptu
Białka ubić na sztywno, pod koniec dodać cukier, cukier waniliowy i kolejno żółtka. Następnie kisiel i mąkę delikatnie mieszając łyżką. W oryginalnym przepisie była jeszcze 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej, ale że dodałam kisiel więc z niej zrezygnowałam. Przełożyć do tortownicy. Piec w temperaturze 180C ok.30 min. Po przestygnięciu przekroić na 3 równe części. Z papieru do pieczenia wyciąć serce odpowiadające wielkości średnicy biszkoptu. Przyłożyć kolejno do przekrojonych blatów ciasta i wykroić serca. Nasączyć wodą z cytryną i przełożyć kremem. Resztą kremu posmarować boki i wierzch. Pozostałe skrawki biszkoptu rozdrobnić blenderem i dowolnie udekorować tort. 

Smacznego :)






Komentarze

Popularne posty