Kolorowa babka z białek


 Przepis już dawno wydrukowałam gdzieś z internetu, ale wcześniej nie miałam okazji go wypróbować. Białka zostały mi z poprzedniego ciasta, a że nic się z nimi nie dzieje i mogą poleżeć w lodówce, to wykorzystałam je w następnym wypieku jakim była babka :) Prosta, szybka, kolorowa i smaczna :)

Składniki :
  •  7 białek (ja dałam 5)
  • 1.5 szklani mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki wody
  • 2 łyżki kakao
  • 1 kisiel truskawkowy
  • 3/4 szklanki oleju


Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec powoli dodawać cukier i dalej ubijać. Gdy piana będzie gładka wsypać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i wymieszać łyżką. Następnie dodać olej i wodę. Wszystko razem połączyć i podzielić na 3 części. Do jednej dodać kakao, do drugiej kisiel i dokładnie wymieszać. Formę wysmarować i posypać tartą bułką. Wyłożyć ciasto wg uznania. Piec w nagrzanym do 180C piekarniku 40-45 min. Ja po upieczeniu zostawiłam w piekarniku do przestygnięcia. Można polać czekoladą lub posypać cukrem pudrem.

Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty