Knedle z mięsem mielonym




Uwielbiam wszystko co ziemniaczane. Ostatnio naszła mnie ochota na pyzy z mięsem, a że miałam niewiele czasu to  chwilowo z nich zrezygnowałam i zrobiłam knedle. Nie trzeba trzeć ziemniaków, więc zajmują trochę mniej czasu i pracy, a smakują wyśmienicie :). Szczególnie na drugi dzień. Mmmmniam...:)

Składniki : 

Farsz :
  • 30 dkg mięsa mielonego z szynki
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki bułki tartej lub 1 namoczona
  • 1 duża cebula
  • 2 -3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz i ulubione przyprawy

Cebulę i czosnek pokroić i zeszklić. Dodać mięso mielone, przyprawić i wszystko razem chwilę podsmażyć. Przestudzić. Dodać bułkę, jajko i wymieszać.

Ciasto:
  • 12 średnich ziemniaków
  • 2 jajka
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • sól

Ziemniaki obrać, posolić i ugotować. Ubić tłuczkiem i poczekać, aż ostygną (Ja ugotowałam je dzień wcześniej). Następnie dodać mąkę, jajka i szczyptę soli. Wyrobić ciasto. Jeśli jest mało zwarte dodać więcej mąki, ale nie za dużo bo będzie za twarde. Po wyrobieniu podzielić na 2 części. Każdą z nich uformować w wałek i pokroić na plastry. Ciasto trzeba podsypywać mąką bo się przykleja. 





Każdy kawałek lekko rozpłaszczyć i nałożyć farsz. Skleić i formować kulki. Oprószyć mąką.




Gotować w wodzie ze szczyptą soli i odrobiną oleju, 8 min. od momentu wypłynięcia. Podawać okraszone cebulką.

Smacznego :)


Komentarze

Popularne posty