Ciasto Serowo - Makowe



Już od dawna miałam ochotę na coś takiego, coś innego, czego jeszcze nie robiłam, ale na pewno coś serowego...Moja połówka z kolei miała ochotę na coś z makiem. Postanowiłam zrobić ciasto serowo - makowe. Nie miałam konkretnego przepisu, ale miałam pyszny przepis na makowca, którego robię od zawsze i równie dobry na ciasto-serowo-czekoladowe . Postanowiłam je połączyć. Z jednego wzięłam przepis na mak, z drugiego na ser. Zmieniłam tylko proporcje.Ciasto kruche z przepisu mojej Mamy. W rezultacie wyszło coś pysznego, a raczej pyszny seromakowiec ...:)


 Ciasto kruche :
  • 1 kostka margaryny/masła
  • 2,5 szklanki mąki krupczatki
  • 4 żółtka (białka zostawić do masy makowej)
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
 Wszystkie składniki połączyć by powstała jednolita masa. Ciasto rozwałkować i wyłożyć na blachę,nakłuć widelcem  i włożyć do lodówki na ok.1h. Niektórzy najpierw wkładają ciasto do lodówki, a potem do blachy, ja zrobiłam odwrotnie.Spód formy uprzednio wyłożyłam papierem do pieczenia a boki posmarowałam margaryną i posypałam bułką tartą.

Masa makowa :
  • 400 g suchego maku zmielonego
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1,5 szklanki mleka
  • 4 białka
  • szczypta cynamonu
  • orzechy włoskie, rodzynki, żurawina (ilość wg uznania)
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki masła
  • olejek migdałowy 5-6 kropel
Mleko zagotować z cukrem, cynamonem i 1 łyżką masła. Dodać mak, wymieszać i odstawić na godzinę do napęcznienia. Następnie dodać rozdrobnione orzechy, bakalie, miód, resztę masła i olejek migdałowy do smaku. Przestudzić i delikatnie wymieszać z pianą z białek.


Masa serowa :
  • 1 kg twarogu ( u mnie "Pilos" z Lidla )
  • 2 szklanki cukru
  • 2/3 kostki rozpuszczonego masła
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 jajka
  Białka oddzielić od żółtek i ubić. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać ser, mąkę, masło i na koniec białka delikatnie mieszając. 
Kiedy warstwy będą gotowe, na spód wyłożyć mak a na to ser. Piec w temperaturze ok.170-180°C przez 1h i10min.

Smacznego ;)









Komentarze

Popularne posty