Ciasto Serowo-Czekoladowe


Jak wcześniej wspominałam, za sernikami nie przepadam. To ciasto jednak mnie mile zaskoczyło. Chyba, że zmieniły mi się kubki smakowe, bo ciasta serowe ostatnio smakują mi wyjątkowo dobrze :). Z połączenia ciasta kakaowego z twarogiem powstaje pyszne ciasto, któremu trudno się oprzeć ;)

Składniki:

Ciasto kakaowe :
  • 1 kostka masła lub margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao (ja dodałam 1 małą łyżeczkę i pół tabliczki gorzkiej czekolady)
  • 6 łyżek wody
Białka oddzielić od żółtek i ubić. Masło, cukier, cukier waniliowy, kakao, czekoladę i wodę zagotować. Przestudzić i dodać resztę składników dokładnie mieszając. Na koniec delikatnie połączyć z białkami.


Masa serowa :
  • 2 kostki twarogu ( 0,5 kg )
  • 1 szklanka cukru
  • 1/3 kostki rozpuszczonego masła
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
Ponownie białka oddzielić od żółtek i ubić. Ser utrzeć z cukrem, dodać mąkę, masło, żółtka i na koniec białka delikatnie mieszając.

Wyłożyć na blachę najpierw ciemne ciasto i na to łyżką nakładać masę serową wciskając ją lekko do środka. Piec ok 1h w temperaturze 170-180C. Ciasto po wyjęciu z piekarnika trochę opada, a ser czasem pęka. Myślę, że jest to spowodowane ciężkością sera, ale nie należy się tym przejmować, gdyż nie wpływa to na smak i na pewno jest to udany wypiek  :)


Smacznego :)





Komentarze

Popularne posty