Bułeczki drożdżowe z budyniem

Lubię drożdżówki w różnym wydaniu, ale rzadko je kupuję bo bardzo często mam po nich zgagę. Bułeczki domowe są pyszne, szczególnie zaraz po upieczeniu i mogę zjeść nawet kilka i nic mi nie jest...no może tylko trochę większy brzuch ...:). Sposób wykonania samych drożdżówek, tzn. posmarowania rozwałkowanego ciasta kremem, zawinięcia w roladę i pokrojenia w plastry, zaczerpnęłam z programu "Ugotowani". Zamiast kremu użyłam budyniu, a ciasto robiłam wg wypróbowanego już przepisu, z którego przygotowywałam rogale. Oczywiście samo nadzienie to rzecz gustu i pewnie wypróbuję jeszcze wiele innych jak np. dżem, ser itp. W rezultacie z moich pierwszych drożdżówek jestem bardzo zadowolona i na pewno zrobię je ponownie...:)



Składniki :

Przepis na ciasto drożdżowe i jego wykonanie znajduje się tutaj.  

i jeszcze :
  • 3 budynie o smaku śmietankowym
  • 3 szklanki mleka
Kruszonka :

W zależności od ilości wymieszać trochę masła, mąki i cukru.


Trzy budynie ugotować w 3 szklankach mleka i odstawić do przestygnięcia. Jeśli nie są słodzone to dodać trochę cukru do smaku. Kiedy ciasto drożdżowe będzie gotowe podzielić je na pół. Rozwałkować jedną część, posmarować budyniem, zwinąć jak na roladę i pokroić w plastry grubości ok. 2 cm. Ciasto drożdżowe jest tak puszyste, a jeszcze w połączeniu z budyniem nie jest skore do krojenia. Można wtedy namoczyć nóż w gorącej wodzie, wytrzeć i wtedy kroić, wówczas ciasto się tak nie klei, albo po prostu użyć bardzo ostrego noża. Nie przejmować się jeśli krążki nie są równe i symetryczne. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, posypać kruszonką i wstawić do nagrzanego do 180C piekarnika na ok. 20-25min. W tym czasie w ten sam sposób przygotować drugą część ciasta i upiec bułeczki. Z tej ilości składników otrzymujemy ok. 24szt.



 Smacznego :)



Komentarze

Popularne posty