Torcik Jogurtowy




Ten deser pozytywnie mnie zaskoczył. Chciałam zrobić coś na zimno, coś orzeźwiającego szczególnie teraz w czasie upałów. Początkowo miałam go zrobić na bazie serka homogenizowanego, czyli taki sernik na zimno. Przy zakupie zapasów jogurtów naturalnych pomyślałam, że przecież mogę spróbować zrobić taki deser właśnie z nich i jeszcze zaoszczędzić, bo  kosztują mniej, a sernik mogę zrobić innym razem. Na górze miała być galaretka z owocami, ale coś się przeliczyłam i mi jej zabrakło, a że miałam w lodówce jeszcze śmietanę kremówkę więc wykorzystałam ją do dekoracji. Gdyby nie to, całość byłaby całkiem mało kaloryczna, bo serek a jogurt to raczej różnica...Ja jednak, aż tak na to nie patrzę, bo deser to deser :). Nie wiedziałam jaki będzie w smaku, ale zaryzykowałam i szczerze polecam bo jest smaczny, lekki i w sam raz na letnie dni.

Składniki :
  • 3 jogurty naturalne (400g)
  • 3 galaretki o różnym smaku i kolorze
  • 3 szklanki gorącej wody
  • 6 łyżek cukru pudru + 2 do bitej śmietany
  • śmietana kremówka (400g)
  • czekolada do dekoracji

Deser robi się stopniowo.Najpierw jedną galaretkę rozpuścić w szklance wody, przestudzić i wymieszać z jogurtem i 2 łyżkami cukru pudru.Wlać do tortownicy i włożyć do lodówki na ok.2h. Kiedy masa stężeje, to samo zrobić z drugą galaretką, a potem z trzecią. Kiedy całość się zetnie ubić śmietanę z cukrem pudrem, wyłożyć na wierzch i udekorować czekoladą.

Smacznego :)





P.s. Deser tak szybko znikał , że nie zdążyłam zrobić zdjęcia lepszej jakości...:)

Komentarze

Popularne posty