Ciasto z makiem - Piegus

Kiedy poprzednim razem zostały mi białka robiłam kolorową babkę . Tym razem skusiłam się na ciasto z makiem zwane Piegus. Przepisy na to ciasto są bardzo podobne, z całymi jajkami lub z samymi białkami, z bakaliami lub bez, polane czekoladą lub posypane cukrem, często też przekładane rożnymi kremami. Ja na pierwszy raz wypróbowałam najprostszy przepis (np. ten , bo przeglądałam różne) i się nie zawiodłam. Łatwo, szybko i pysznie ...;)

Składniki : 
  • 1 szklanka białek (ja miałam 5 sztuk)
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru ( ja dałam 3/4 szklanki)
  • 1 szklanka maku suchego ( ja miałam mielony z Lidla)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 kostka margaryny lub masła
  • szczypta soli

Margarynę rozpuścić i przestudzić. Mąkę, mak i proszek do pieczenia wsypać do miski, dodać margarynę i wymieszać. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywno, po czym dodawać stopniowo cukier tak, by powstała lśniąca, gęsta piana. Masę z białek delikatnie, za pomocą łyżki , połączyć z resztą wcześniej przygotowanych składników. Przelać do formy (tortownica, bądź keksówka) i piec w temperaturze 180°C przez 45 minut.

Smacznego :)




Komentarze

  1. Witaj,
    Twoje przepisy wyglądają smakowicie.
    Twój blog moze stac sie inspiracja dla wielu. Chce ci zaproponować myTaste.pl, która jest wyszukiwarka najlepszych przepisów kulinarnych blogerów oraz stron internetowych z Polski.
    Dodaj swój blog http://www.mytaste.pl/dodaj-blog i daj szanse innym, dla których gotowanie jest pasja aby mogli poznać Twoje przepisy. Napisz do mnie jesli masz pytania.
    Pozdrawiam,
    Remi
    info@mytaste.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty