Kiełbasa biała drobiowa



Białą kiełbasę jem w zasadzie tylko na Święta, a że Wielkanoc tuż tuż, więc pomyślałam, że spróbuję zrobić ją sama. Przepis znalazłam w gazecie "Dobre Rady" i naprawdę nie ma w nim nic trudnego. Jedynie co trzeba mieć, to szprycę do nabijania mięsa do flaka. Ja mam taką w zestawie maszynki do mielenia mięsa. Polecam, bo przede wszystkim wiem co jem. Po zrobieniu część wylądowała na stole, a część w zamrażalniku czeka na Świąteczną ucztę. Mojemu domownikowi smakowało, więc wyrób uważam za udany, a już na pewno lepszy od sklepowego ...:)


Składniki:
  • 2 kg filetowanego mięsa drobiowego
  • 1 opakowanie majeranku - 5g
  • 3 ząbki czosnku
  • 4 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki cukru
  • 0,5 łyżeczki pieprzu
  • 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 0,5 szklanki bardzo ciepłej wody
  • jelita wieprzowe

Mięso zmielić, dodać wszystkie przyprawy i wodę. Mieszać ok.15-20 min. Nabijać w jelita i skręcać co 15-20 cm, tworząc kiełbaski. Końcówki związać. Parzyć przez 30min w gorącej, ale nie wrzącej wodzie.

Smacznego :)





Komentarze

Popularne posty