Ciasto z gotowanym serem





Jest to ciasto dla tych, którzy nie robią sernika w obawie, że się nie uda i zmarnuje się wiele składników. Tu ser się gotuje a nie piecze. Chyba nie ma możliwości żeby coś wyszło nie tak. Ja nie jestem miłośniczką serników, ale w tym wydaniu smakuje nieźle. Myślę, że warto wypróbować ten przepis.
Ciasto choć dobre, wyszło jak dla mnie trochę  za słodkie, mimo, że zamiast cukru pudru wsypałam zwykły cukier, ale to oczywiście rzecz gustu :)

Składniki :

Ciasto :
  • 0,5 kg mąki
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 szkl. cukru pudru ( ja dodałam zwykły cukier )
  • 2 jaja
  • 10 dkg masła
  •  2 łyżki miodu


Miód i masło rozpuścić. Przestudzić i dodać resztę składników. Wyrobić ciasto (mi wyszło trochę  mało zwarte i można by było dodać jeszcze 2-3 łyżki mleka). Podzielić na 3 części, rozwałkować każdą na blaszkę i upiec placki w temperaturze 180C przez ok.10-15 min.


Masa serowa:
  • 20 dkg masła
  • 1,5 kg sera Delfico
  • 1 szkl. cukru
  • 3/4 szkl. mleka
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 5 żółtek
Masło z cukrem rozpuścić i dodać ser. Gotować na wolnym ogniu uważając by ser się nie przypalił. Mleko, mąkę i żółtka wymieszać i dodać do lekko gotującego się sera. Mieszać, by nie powstały grudki. Gorącą masą przełożyć placki. Po przestygnięciu włożyć do lodówki by masa  stężała. 

Przepis ten dostałam od koleżanek z pracy i robiłam pierwszy raz, więc trzymałam się podanych proporcji. Myślę jednak, że można również upiec 2 placki, a ilość sera zmniejszyć do 1 kg i przełożyć nim tylko środek i też będzie pysznie. Hmm...tylko może nie wyglądać tak szykownie... :)

 Smacznego :)


P.S. Kiedy robiłam je drugi raz to dodałam do ciasta kostkę masła, wtedy było bardziej zwarte i lepiej się wałkowało i zwykły cukier. Do masy natomiast dodałam 1 kg sera Delfiko, w zupełności wystarczyło do dwukrotnego przełożenia, a ciasto było przepyszne i nie za słodkie.






Komentarze

Popularne posty