Rolada Black & White


Szybki, a zarazem efektowny deser. Lekki biszkopt i pyszna masa budyniowa. Nie da się tego nie lubić :). Jeśli jednak znajdzie się ktoś taki, to może np. krem zastąpić bitą śmietaną i owocami, albo bitą śmietaną i galaretką. Możliwości jest wiele, ja akurat wykorzystałam gotowy budyń, ale można zrobić swój, tak jak to robię do orzechowca . Tak czy siak będzie pyszne i na pewno Was zachwyci...nie tylko smakiem ;).

Składniki:

Krem:
  • 1/2 litra mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 budynie śmietankowe
  • 2/3 kostki masła
 Z pół litra mleka odlać pół szklanki, dodać budynie i dobrze wymieszać. Resztę zagotować z cukrem i wlać budyń. Mieszać, aż zgęstnieje. Po przestygnięciu utrzeć z masłem.

Biszkopt:

Nie jestem mistrzem w robieniu biszkoptów, ale póki co to mój uniwersalny przepis. Dochodzą tylko ewentualne dodatki, w tym przypadku kakao.
  • 5 jaj
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 mąki pszennej
  • 2/3 szklanki cukru
  • cukier waniliowy (opcjonalnie)
  • 2 łyżeczki kakao
 Białka ubić na sztywno, pod koniec dodać cukier, cukier waniliowy i kolejno żółtka. Następnie obie mąki i delikatnie wymieszać. Ciasto podzielić na dwie części i do jednej dodać kakao. Blachę ( ja użyłam tej z piekarnika ) wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto nakładać paskami na przemian wzdłuż krótszego boku, a następnie wykałaczką bądź czubkiem noża, "przecinać" wzdłuż dłuższego boku co 2 centymetry. Piec w temperaturze 180°C ok.15 min. Nie należy przekraczać tego czasu pieczenia, bo wtedy biszkopt będzie za suchy i podczas zwijania może popękać. Po upieczeniu gorące ciasto wyjąć z piekarnika, zdjąć papier i zrolować w bawełnianą ściereczkę. Kiedy przestygnie, delikatnie rozwinąć, przełożyć kremem i zwinąć.Włożyć do lodówki na minimum 1 godzinę.

Smacznego ;)




Komentarze

Popularne posty