Ciasto Czekoladowe

Zawsze chciałam spróbować zrobić to ciasto, ale jakoś brakowało mi motywacji. Ostatnio jednak byłam oddać krew, a jak wiadomo dostaje się za to osiem tabliczek czekolady, a że byliśmy we dwójkę, więc miałam ich aż szesnaście :). Lepszej motywacji nie trzeba było...Przepisów na ciasto czekoladowe jest bardzo dużo i każdy tak naprawdę wnosi coś innego, dlatego korzystałam z wielu. Na pewno już wiem, żeby dodać więcej czekolady gorzkiej niż mlecznej. Ja zrobiłam na odwrót, bo bałam się, że będzie zbyt gorzkie i niestety wyszła mi dobra, ale za słodka bomba kaloryczna. Na szczęście mam w domu łasucha, jednak następnym razem zrobię inaczej. Mimo to polecam, bo przecież wszystkiego trzeba spróbować...;)


Składniki:
  • 2 tabliczki czekolady gorzkiej (200g) ( u mnie były 2 mleczne, 1 gorzka)
  • 1 tabliczka czekolady mlecznej (100g)
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 100g masła
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • kilka kropel olejku migdałowego lub innego (opcjonalnie)
  • orzechy, bakalie wg uznania
 Czekolady rozpuścić z masłem. Dodać imbir, cynamon, olejek i zostawić do przestygnięcia. Białka ubić. Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać czekoladę, mąkę i na koniec białka. Delikatnie wymieszać i przełożyć do tortownicy. Piec w piekarniku nagrzanym do 180°C przez ok.35min. Można oblać czekoladą lub posypać cukrem pudrem, a po przestygnięciu włożyć do lodówki.

Smacznego :)


Komentarze

Popularne posty