Ciasto Lambada

A to coś dla miłośników biszkoptu, bitej śmietany i budyniu zrobionego inaczej...:) Przepis znalazłam przypadkowo w internecie, a że jest bardzo łatwy w przygotowaniu więc postanowiłam wypróbować. Ponieważ lubię wykorzystywać składniki, które mam akurat w domu, to troszkę go zmodyfikowałam. W oryginalnym przepisie były dwa budynie waniliowe, ja dodałam 2 truskawkowe i jeden waniliowy, bo wydawało mi się, że dwa to za mało i masa będzie zbyt  luźna. Nie wiem jak by było z dwoma, ale skoro w innych przepisach są takie proporcje to pewnie jest ok, ale ja stchórzyłam...:). Biszkopt robiłam wg wypróbowanego przepisu, i myślę, że każda Pani domu ma właśnie taki :). Dla smakoszy ciast przepis warty wypróbowania...

Składniki:

Biszkopt:
  • 5 jaj
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 mąki pszennej
  • 2/3 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
 Białka ubić na sztywno, pod koniec dodać cukier, cukier waniliowy i kolejno żółtka. Następnie obie mąki i delikatnie wymieszać. Przełożyć na blachę. Piec w temperaturze 180°C ok.25-30 min.
Masa budyniowa:
  •  2 budynie waniliowe (ja dodałam 2 truskawkowe + 1 waniliowy)
  • 1 litr soku pomarańczowego 100%
  • 1/2 szklanki cukru
 Budynie wymieszać z jedną szklanką soku. Resztę zagotować z cukrem i wlać mieszankę. Mieszać, aż powstanie gładka masa. Trochę przestudzić i jeszcze ciepłe wylać na biszkopt. Zostawić do stężenia.
Bita śmietana :
  • 1/2 litra śmietany 36%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 śmietanfix
  • czekolada do dekoracji
Schłodzoną śmietanę ubić z cukrem i śmietanfixem. Wyłożyć na masę budyniową. Udekorować startą czekoladą lub wg uznania.

Smacznego :)



Komentarze

Popularne posty