Ciasto jogurtowe z jabłkami i kruszonką

Lubie robić ciasta z nowych przepisów i patrzeć co z tego wyjdzie :) Czasem jednak wolę zrobić coś co wiem ,że na pewno mi się uda i jest to ciasto jogurtowe , w tej  wersji z jabłkami i kruszonką .Zawsze się udaje i jest puszyste i pyyyszne ...:)


Składniki :
  • 3 jajka
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 i 3/4 szklanki cukru (ja dodaję trochę mniej 1 i 1/4 szklanki, ale to zależy jakie ma być, bardzo słodkie czy słodkie)
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • jabłka lub inne owoce 
  • masło , cukier, mąka do kruszonki (ja dodaję na oko w zależności ile chcę mieć okruszków ;) )
Jajka z cukrem miksujemy na puszystą masę, następnie powoli dodajemy jogurt , olej oraz mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciasto wlewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą (moja o wymiarach 23x36). Na wierzch układamy pokrojone jabłka 
(lub inne owoce ) i posypujemy kruszonką.Wstawiamy do nagrzanego do 180°C piekarnika i pieczemy 45-50 min.do suchego patyczka. Smacznego ;)






Komentarze

Popularne posty